הריון בתקופת מבחנים – איך שורדים את זה?

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

עצם היותך בהיריון בזמן הלימודים האקדמיים לא צריך להוביל לנטישת הלימודים. אם תחליטי שאת רוצה להמשיך ללמוד גם כשאת בהיריון, הנה כמה עצות שיוכלו לעזור לך לעבור בשלום את הלימודים בכלל ואת תקופת המבחנים בפרט.

להתמודד עם בחילות הבוקר

תקופת ההיריון היא זמן מרגש ומשנה חיים. עם זאת, זה לא אומר שהלימודים שלך לתואר ראשון חייבים להסתיים, רק בגלל שכל בוקר את חווה בחילות מתישות. אחרי הכול, אלה אמורות להסתיים לאחר השליש הראשון של ההיריון.

הבחילות עלולות להקשות עלייך להמשיך במטלות היומיומיות שלך עד כדי כך שלפעמים קשה לך לשבת וללמוד לבחינה כי את מרגישה כל כך גרוע. אמנם אין תרופה לבחילת הבוקר, אבל יש כמה תכשירים מרגיעים פופולריים שיכולים לעזור לך, וביניהם מזון המכיל ג׳ינג׳ר (כמו עוגיות ג׳ינג׳ר או תה ג׳ינג׳ר), נענע או מאכלים רגילים כמו תפוחי אדמה, פסטה, אורז ופיצוחים יבשים. חשוב גם שתקפידי על מנוחה רבה ושתיית מים לאורך היום.

בין אם את מתכוננת לבחינה במסגרת לימודי חינוך, או במסגרת מכינה קדם אקדמית (כי את זקוקה להשלמת בגרויות כדי לעמוד בתנאי הקבלה) – אחת הדרכים היעילות שבה תוכלי להתמודד עם המשימות, היא לקבוע לעצמך פרקי זמן קצרים ללימוד לקראת הבחינה, ולוודא שאת עושה מספיק הפסקות לאכילת חטיף מזין ולמנוחה.

להימנע ממתח

למרות שמחקרים רבים הראו שהלחץ של האם לא פוגע בתינוק שטרם נולד, עדיין הלחצים האלה עלולים להפוך את החיים לבלתי נעימים במהלך ההיריון. זכרי, הבריאות הנפשית שלך חשובה לא פחות מהבריאות הגופנית שלך.

אם הלימודים גורמים לך לתחושות של חרדה או לחץ, במיוחד אם את גם אישה עובדת, ולומדת לתואר ראשון לאנשים עובדים (מה שאומר שאת עסוקה מבוקר עד ערב) – את חייבת להקצות לעצמך זמן למנוחה ולרגיעה בין המטלות והמבחנים שקשורים ללימודים.

תזונה נכונה ושתיית מים בכמות מספקת, יסייעו לגוף שלך להרגיש חזק יותר ובעל מסוגלות רבה יותר להתמודדות עם חרדות.

אם את מתחילה להרגיש שאת מוצפת, דברי עם הרופא שלך. אולי הוא יציע לך תרופת הרגעה.

להתארגן

לאורך כל ההיריון את עלולה להרגיש שרשימת המטלות שלך רק הולכת ומתארכת מדי יום ביומו: כסטודנטית את צריכה לעמוד במועדי הגשת העבודות ולעבור בהצלחה את המבחנים, וכאישה הרה את צריכה להגיע לבדיקות הרפואיות הקשורות להיריון שלך.

לכן, מומלץ לערוך לוח זמנים שבו תרשמי את כל ההתחייבויות שלך. כך תוכלי לוודא שתאריכים שונים לא יתנגשו אלה באלה. אם תתחילי להתארגן מוקדם מספיק, תהיי מוכנה יותר כשיתעוררו בעיות פוטנציאליות ותספיקי לעדכן את לוח הזמנים, בהתאם. 

לשמור על המוטיבציה שלך

כשאת מתכוננת לקראת אירוע משמעותי כמו לידת תינוק, את עלולה לפעמים לפקפק באשר לחשיבותן של המחויבויות האחרות בחייך. אז אל תשכחי שללימודים האקדמיים יש פוטנציאל לשפר את הקריירה העתידית שלך.

את יכולה להחליט על הפסקת לימודים עד לאחר הלידה, אבל התואר שלך עדיין יהיה הנכס היקר ביותר בתולדות החיים שלך, עד סוף ימייך.

הלימודים לא משפיעים רק על שיפור אפשרויות הקריירה שלך, יש להם משמעות גם מבחינת המשמעת העצמית והדחף להשיג השכלה גבוהה. אין ספק שאלה יגבירו את הביטחון העצמי, את כישורי התקשורת, את היכולת שלך לקבל החלטות ועוד.

לבקש עזרה

לא קל ללהטט בין התחייבויות משפחתיות, קריירה ולימודים. ואם נוסיף לכך את ההיריון, גם האישה המאורגנת ביותר תתקשה להתמודד עם כל הדרישות והמשימות הבלתי אפשרויות הללו.

העצה הטובה ביותר במצב זה היא לבקש עזרה מהקרובים אלייך. חברים ובני משפחה כמעט תמיד מוכנים לעזור. אז אל תהססי, נצלי את המוכנות הזאת לעזור לך. אם את אם לילדים, ההורים יכולים לעזור לך להוציא את הילדים ליום כיף ולהעניק לך זמן להתמקד במשימה. אולי העמיתה בעבודה תוכל לעזור לך, ולשחרר אותך מחלק מהמשימות בעבודה. 

ברור שאף פעם לא תדעי אם את אכן יכולה להיעזר באנשים, אם לא תשאלי אותם.

דברי עם היועץ לסטודנטים

כשאת מגלה שאת בהיריון, צרי קשר עם היועץ במכללה. מן הסתם הוא כבר עזר לסטודנטיות רבות לפנייך שהיו במצב דומה למצבך, אז קרוב לוודאי שיוכל להציע לך אפשרויות שלא היית מודעת אליהן כלל וכלל.

© 2019 כל הזכויות שמורות לאתר ננילאב​