איך לבחור עגלול מתאים? (רמז: זה עניין של גיל)

אתם מסתובבים בחנות לציוד לתינוקות כאילו היא יכולה לספק באורח פלא את כל ציוד התינוקות שהלב שלכם יכול לחשוק בו. אתם בוחרים ריהוט, צעצועים, חיתולים, בקבוקים, מוצצים, וכמה חליפות שינה, ורצים אל דלפק התשלום בצהלה.

לפני שאתם מגיעים לפינת הדלפק, אתם עוצרים. שם, פרשים לפניכם כמו קיר של בלבול, כל העגלולים שאי פעם הומצאו. אתם מתקדמים לעברם בזהירות, שמא צעד אחד מיותר יבריח אותם מהחנות ותתעוררו מהחלום בבהלה.

אתם מתחילים לבחון אותם, עוקפים מיד את העגלולים עם הגגונים הזולים למראה, ומחפשים עגלול שיתאים לכם ולתינוק שלכם, אה, ושגם יהיה קל לנשיאה, קיפול והובלה, ושייראה נהדר.

אתם בוחנים דגמים שונים של עגלולים מושלמים

עגלולים כפולים שנראים כמו קרון רכבת קטן לתאומים, עגלולי מעצבים של מותגים שלמרות תג המחיר שלהם, אי אפשר להשוות את רמת הבטיחות שלהם לרמת הבטיחות של העגלולים הזולים, ואתם קולטים, מטבע הדברים, שפשוט אינכם מסוגלים להחליט איזה עגלול מתאים לתינוק שלכם, ולכם.

שלושים דקות אחר כך, ומבולבלים מתמיד, אתם בורחים ממחלקת העגלולים ומחפשים מקלט. אתם חוזרים למעבר החיתולים, ומצב הרוח הטוב שלכם חוזר.

עגלולים לכל גיל

אם אתם הורים חדשים שאין לכם ניסיון רב בגידול תינוקות, אתם עשויים לחשוב שכל טיולון נוצר שווה. אבל אחרי שלושה ילדים אתם מבינים שבכל מה שנוגע לגידול ילדים, אין מונח כזה "נוצר שווה".

אחרי שתשתמשו בעגלולים מתקדמים ובעגלולים זולים, או אפילו בעגלולי ריצה, נחשו מה? תראו שכל אחד מהם יהיה מושלם לצרכים שלכם בתקופה מסוימת של חייכם, ותפנימו שהכול תלוי בגיל התינוק. אז הנה מה שאתם צריכים לדעת על קניית עגלול לפי גיל:

שאלה של תמיכה

כפי שתגלו במהרה, עגלול לתינוק בן יומו צריך לתמוך בראש התינוק, ולאזן אותו היטב בזמן שהוא ישן, ותומך בו היטב כשהוא לומד להרים את ראשו. זו הסיבה שעגלולים מעוצבים שנראים מושלמים, לא תמיד מתאימים מבחינת התקציב ומבחינת התמיכה בגב ובראש תינוקות בגילאי מספר חודשים.

עגלול לתינוק שזה עתה נולד, צריך להציע לו תמיכה איתנה בראש שנוטה ליפול לצדדים. כמובן, כמה עגלולים מתקדמים מציעים תכונות אלה, אולם לעתים קרובות יותר הורים יעדיפו עגלול המאפשר רכיב נוסף של תמיכה, ומבטל את הצורך באבזמים מורכבים לתינוק בן יומו שרק עכשיו מגלה את מחזור השינה והערות.

אתם לא מבינים עד כמה חייכם עומדים להשתנות

אתם עשויים לחשוב שמיד כשתחזרו הביתה עם התינוק, תצאו איתו לקניון ולפארק, אך המציאות מלמדת אתכם, להפתעתכם, שאתם נשארים בבית באותם שבועות ראשונים נטולי שינה. 

אלא אם כן אתם יודעים בוודאות שאתם מתכוונים להשתמש בעגלול עם התינוק בחודשים הראשונים לחייו, באופן קבוע, אולי תרצו לחכו עד שלתינוק תהיה מעט יותר שליטת פלג גוף עליון לפני שתשקיעו בעגלול שלא תשתמשו בו לעתים קרובות.