איך לבחור ריהוט לחדרי תינוקות

זוגות רבים יעידו על כך שאחת המשימות המרגשות והנעימות ביותר בשלבים המאוחרים של ההיריון היא הכנת חדרו של התינוק או התינוקת שעומדים להיוולד. לא רק שמדובר במשימה שיש בה לא כיף ואושר, זו גם משימה שחייבת להתבצע לפחות חודשיים לפני הלידה. חשוב לזכור, שבימים שלפני הלידה יהיה מעט מאוד קשב לדברים הלוגיסטיים, וכשהאם והאב העייפים חוזרים מבית החולים בידיים מלאות, הם רק רוצים מקום חמים ונעים להשכיב את התינוק העייף לישון.

מה מאפיין עיצוב של חדר תינוקות?

כשבוחרים ריהוט לחדרי תינוקות צריך להעניק הרגשה חמה ונעימה. התינוק שזה עתה יצא מהרחם, היה רגיל להרגיש עטוף ומוגן. לכן, כדאי להשקיע בחדר מלא בפריטים, אך עם זאת – לא עמוס מדי. חשוב לדאוג למקור חימום וקירור שאינם מסוכנים, וכן לעצב את החדר כך שיהיה נוח ושמח. למשל, כדאי להלביש את הקירות בתמונות וצעצועים, ואת החלון לקשט בווילון בהיר מבד נעים, שתופס אליו כמה שפחות אבק. הכלל שצריך להנחות אתכם הוא חדר באווירה נינוחה וצבעונית. יחד עם זאת, הכל צריך להיות בטיחותי, ללא אביזרים חדים, ללא אפשרות להחליק, וחשוב לשים לב שמעל מיטתו של התינוק לא יהיו חפצים שעלולים ליפול.

מה הדברים שצריך לשים לב אליהם בבחירת החדר?

כשבוחרים בחדר לתינוק, כדאי לבחור בחדר שקרוב לחדרם של ההורים, כדי שבמידה והוא יזדקק להם בלילה או בכל שעה ביום הם יוכלו לשמוע אותו היטב ולהגיע אליו במהירות. נתונים חשובים נוספים שצריך לשים לב אליהם כשבוחרים חדר לתינוק, הם גודל החדר – בחדר של תינוק יש צורך במיטה, ארון בגדים, ארון החתלה והחלפה וגם כמה צעצועים. לא כדאי לבחור בחדר קטן מדי שמרגיש חנוק. בנוסף, חשוב לבחור בחדר בעל חלון אחד לפחות אשר יאפשר איוורור וכניסה של אור טבעי שנחשב לבריא מאוד. מיקום החלונות צריך להיות גבוה יחסית, ובכל מקרה – לא במיקום בו מתוכננת להיות המיטה.

למה צריך לשים לב בבחירת מיטת תינוק?

מיטה לתינוק היא הרהיט הכי חשוב בחדר. המיטה צריכה להיות מצד אחד נוחה ומותאמת לגיל, ומצד שני בטיחותית ללא התפשרות! הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לבחור מיטה לאחר שייעדתם לה מקום בחדר – הרחק מחפצים אחרים שעלולים להיות מסוכנים, ולא בקרבה ישירה לחלון. בחרו במיטה מעץ מלא, אשר צבועה בצבעים שאינם רעילים – מיטות זולות מדי צבועות בחומרים אשר חודרים לנשימה ועלולים לפגוע בתינוק. בנוסף, חשוב לבחור במיטה שקיבלה את אישור מכון התקנים ולכן גם נחשבת לבטוחה. אם אתם רוצים שיהיה לתינוק שלכם נחמד וכיף בשעות בהם הוא ער, העדיפו לבחור במיטה שיש אפשרות להתקין עליה צעצועים, בובות ומוביילים. אל תשכחו להתאים את הצבעים למין התינוק ?

למה לשים לב בבחירת שידה לתינוק?

שידה לתינוק היא רהיט שיש לו ערך רב – היא משמשת לאיחסון של פריטים, וגם משמשת כמיטת החתלה והלבשת התינוק, ויש הורים שבוחרים לוותר על ארון בגדים לתינוק בשלב המוקדם הזה, ולשים את פרטי הלבוש במגירות השידה. כשבוחרים שידה לחדר התינוק, חשוב לעשות זאת לאחר שלקחתם את מידות החדר ואתם יודעים היכן היא תהיה ממוקמת. בחרו בשידה שכמו המיטה עשויה מחומרים טובים וללא צבעים רעילים, ולטובת הנוחות שלכם, העדיפו לבחור שידה שיש לה מגירות בגדלים שונים, בה תוכלו לאחסן פריטים קטנים וגדולים גם יחד. אם תרצו להשתמש בשידה לטובת החתלה והלבשת התינוק, חשוב שהיא תהיה בגובה המתאים לכם וכן רחבה מספיק.

לסיכום – אל תתפשרו על הבטיחות

לקנות רהיטים לעיצוב חדר התינוק זאת חוויה בפני עצמה, שתורמת להתרגשות הגדולה. היא עוזרת לנו לדמיין, ולו מעט, את פניו של התינוק כשהוא ישן, וכיצד ייראו החיים המשותפים שלנו כשהוא ייכנס אליהם. יחד עם זאת, מדובר בשלב שגורר איתו הוצאה כספית לא קטנה, ולכן חשוב להעמיד לטובת העניין תקציב מוגדר – וגם לעמוד בו. כדי לעשות בחירה נכונה ובטוחה, הקפידו לקנות רהיטים לאחר שביצעתם מדידות, ואל תתפשרו על האיכות – חומרים איכותיים שמותרים לשימוש בחדרי תינוקות, צבעים לא רעילים, ועדיף מוצרים שעברו את אישור מכון התקנים.