בגדי ילדים: לאפשר לילדים לבחור מה ללבוש

לבוש ילדים

אתם רוצים שלילדים שלכם יהיו בגדי ילדים טובים ועמידים, למרות שהם מתעניינים בבגדים נוצצים ואופנתיים. אם הילד שלכם הופך פתאום להיות קולני מאוד בכל הנוגע לארון הבגדים שלו, מזל טוב: זה סימן שהוא גדל.

ילדים בגיל הרך נמצאים בשלב בו הם מנסים לקבוע את עצמאותם. בגדי ילדים מספקים הזדמנות להוציא לפועל את הנטייה הזאת.

הצעת אפשרויות בזמן בחירת הבגדים

רוב הילדים בגילאי שלוש עד ארבע נאחזים בשליטה ככל שהם יכולים. תנו לילד שלכם המון אפשרויות קטנות בנוגע לדברים שלא חשובים לכם.

לדוגמא, שאלו: האם אתה מעדיף ללבוש את הסוודר הכחול או האדום שלך? הצעת אפשרות תגרום לו להבין שיש לו אפשרות בחירה, ומכאן שיש לו גם שליטה.

הילדים שונאים צמר?

אם תקנו בגדי ילדים צמודים מדי, סביר להניח שהילד שלכם לא יסכים ללבוש אותם, ולכן נסו להתגמש. זה בסדר להימנע מבגדים שמציקים לילדים, זה מראש שאתם מכבדים את דעתם. אתם יכולים להימנע מגרביים עם תפרים מעצבנים ולגזור תגי חולצות שגורמים לגירויים. אם הרגישות שלהם נראית קיצונית יותר, התייעצו עם הרופא שלכם.

ואם הילדים בוחרים בגדים מיוחדים כל יום – ובכן, למה לא? אם אתם מודאגים מכך שיהיה להם קר מדי, אתם תמיד יכולים להלביש אום עם שכבות חמות או חולות טריקו מתחת.

תנו לילדים להתלבש לבד

עד גיל שלוש, רוב הילדים יכולים להתמודד עם רוב הסוגיות של בגדי ילדים, כמו לבוש תחתון, מכנסיים נוחים וסווטשירטים. משימות טריקיות יותר, כמו סגירת רוכסן או רכסת כפתורים, עשויים להגיע מאוחר יותר.

האמת היא שרוב הילדים אוהבים לעשות את הדברים האלה. זה גורם להם להרגיש בטוחים ומוכשרים, כך שגם אם זה לאט לאט, הרשו לילדכם להתלבש בעצמם בתדירות רבה ככל שתוכלו, במיוחד בבקרים הם בסוף השבוע בהם אין צורך למהר. ככל שתוכלו לתת להם את האפשרו להתלבש בעצמם, כך הם ירגישו יותר שליטה.

ילדים לא חיים את אותו לוח זמנים של המבוגרים

כמובן שבגיל הרך לילדים אין את אותה דחיפות לצאת מהדלת בבוקר, כמו שיש למבוגרים. הם מעדיפים לשחק או לצפות בטלוויזיה מאשר להתלבש. כשלוקחים את זה בחשבון, אפשר להפוך את ההלבשה למשחק.

אפשר לעודד את הילדים להתלבש בתוך כמה דקות ולשבור שיאים, עם קביעת טיימר, למשל, למשך עשר דקות, והצעת תגמול לילד במדבקה של ציון לשבח אם הוא מספיק להתלבש לפני שהטיימר מזמזם. אתם יכולים גם לתת לו תגמול אחר שהוא אוהב ולאפשר לו לבחור את הפינוק שלו כאשר הוא צובר חמישה תגמולים.

בוחרים את הבגדים בלילה שלפני

אם תבחרו את הבגדים שהילד רוצה ללבוש בלילה שלפני, תוכלו לחסוך זמן משמעותי בבוקר. החיפוש אחר בגדי ילדים אהובים ומועדפים, מקבל את הזמן הדרוש בערב, ולא במהומת הבוקר.