האם כדאי לחגוג ברית באולם

נולד לכם בן? מזל טוב! עכשיו צריך להתכונן לברית. לא עומד לרשותכם הרבה זמן – וּבַיּוֹם, הַשְּׁמִינִי, יִמּוֹל, בְּשַׂר עָרְלָתוֹ (ויקרא י״ב ג׳) – רק שמונה ימים כדי לתכנן את כל האירוע. במיוחד אם החלטתם לא לעסוק בתכנון הברית עד שהילד ייוולד, בשעה טובה ומוצלחת.

איפה לערוך את הברית?

השאלה אם לחגוג את הברית באולם סגור או במקום פתוח תחת כיפת השמים, תלויה מאוד במזג האוויר. למרבה המזל, ישראל משופעת בימי שמש נעימים מאוד ברוב ימות השנה, ואלה מאפשרים לנו לחגוג בחוץ, ולא למנוע מעצמנו אטרקציות מדליקות, כמו השכרת תותח קצף לאירועים.

עם זאת, כשחושבים על מה שהתינוק עומד לעבור, אולי עדיף לערוך את הברית במקום מוגן מכול פגע, כפי שיכול להציע לכם אולם סגור.

בין אם תבחרו לחגוג באולם, בגן אירועים או בחצר הבית שלכם, בגלל הזמן הקצר העומד לרשותכם, מומלץ מאוד לבחור בחברה שתתכנן עבורכם את כול האירוע. 

להשתמש בשירותיה של חברת הפקה

בימים שלאחר הלידה תהיו טרודים בדאגה לצרכי התינוק החדש, בבחירה במוהל בו אתם נותנים אמון, ובהכנת רשימת האורחים שתעמוד במגבלות התקציב. 

אם אתם מחפשים לעצמכם קצת שקט נפשי, תשמחו לדעת שיש חברות הפקה שיפיקו את ברית המילה במקומכם, ייקחו על עצמם את משימת הארגון בשמחה ובאחריות, וידאגו לכול הפרטים הקשורים לחגיגת ברית המילה לתינוק החדש שלכם.

נציגי החברה ייפגשו אתכם לפגישת היכרות, יגבשו יחד אתכם את אופייה של המסיבה, ויפיקו עבורכם את החגיגה עליה חלמתם. החברה תסייע לכם, בין היתר: 

  • לשמור על גבולות התקציב שקבעתם.
  • לבחור את המקום המתאים ביותר לקיום האירוע שלכם.
  • ליצוק תוכן לאירוע באמצעות אטרקציות המיועדות לברית מילה ומותאמות במיוחד לקהל המוזמנים שיגיע להשתתף בשמחתכם.
  • להחליט יחד אתכם על התפריט ועל חברת הקייטרינג.
  • לבחור בתקליטן המתאים ובצלם מקצועי.

למעשה, תכנון ברית המילה בעזרת חברה המתמחה בהפקת אירועים, מבטיחה שכל הספקים שלכם יימצאו תחת קורת גג אחת. בדרך זו תוכלו גם להבטיח:

  • שבמקום האירוע יהיה שפע של חניה נוחה לאורחים
  • שחוויית האוכל (שנחשבת לחשובה ביותר בכול אירוע) תהיה אדירה, כמו למשל דוכני מזון מגוונים או בר מתוקים שכולל גם מפלי שוקולד ושיפודי מרשמלו, שייזכרו לטובה על ידי האורחים.

חגיגת ברית עליזה ומשעשעת

למרות שהתינוק הרך עומד לעבור אירוע לא בדיוק עליז, וההורים מתוחים כהוגן, בכול זאת יתכן שתבחרו לערוך מסיבה שתשעשע את כל האורחים, מבוגרים וילדים כאחת. אירוע שלא יתמקד רק בסמליות ובמסורת שעומדת מאחורי הברית של אלוהים עם אברהם אבינו.

המשמעות היא שבנוסף לקייטרינג, למוסיקה ולצלם, תבחנו גם אטרקציות לאירועים המציעות שפע של רעיונות: 

  • חלקם קורצים למבוגרים (תמונות מגנטים למזכרת), 
  • חלקם לילדי האורחים (אומן בלונים או מתנפחים, 
  • וחלקם מלהיבים את החבר׳ה הצעירים והתוססים (כמו אותו תותח קצף להשכרה שכבר הזכרנו למעלה). 

אטרקציות כאלה מעלות את מצב הרוח ומוסיפים לאירוע המסורתי חוויה משעשעת שלא תישכח זמן רב.

גם ההורים מוזמנים ליהנות מחגיגת הברית

לא מעט הורים אומרים שהם בקושי זוכרים את הברית של הילד שלהם. קודם כל הם היו עסוקים מאוד בדאגה שהתינוק שלהם יעבור את הברית בשלום, ואחר כך גם בדאגה שהכול יעבור בשלום, ושכול האורחים שלהם ייהנו. רובם אפילו לא יצליחו להכניס פירור לפה במהלך המסיבה.

לכן, אחת ההמלצות החשובות להורים היא להפקיד את האירוע בידי חברת ההפקות, ופשוט לחגוג יחד עם האורחים. בעיקר ברגע שהברית הסתיימה והתינוק נרגע לו בעגלה. 

תוכלו לנצל את ההזדמנות להסתובב בין האורחים, לטעום מהמטעמים הטובים שבחרתם לכבוד האירוע, להצטלם עם כל אורח שמזמין אתכם לסלפי, ולחייך לכולם ובעיקר לעצמכם על אחד הרגעים המרגשים בחיי המשפחה הצעירה שלכם.

התענגו על הרגע, לפני שזה יסתיים. ולמרות שאולי העייפות מתחילה לתת אותותיה (אחרי הכול כבר עברתם כמה לילות טרופים עם התינוק החדש), נצלו כל דקה כדי לפטפט, לחבק, לחייך וליהנות!

לבסוף, הלחץ הכספי והרגשי שכרוך באירוח אירוע ברית מילה לתינוק שלכם, עשוי לגבות מכם מחיר נפשי כשאתם מקווים לקבלת פנים חמה מצד כל בני המשפחה והחברים לתינוק שהתווסף למשפחה. אז נסו להטיל את המשימה על אנשי המקצוע, ותנו לעצמכם קצת נחת ורוגע.