כיצד תדעו אם הילד שלכם זקוק לטיפול פסיכולוגי

היפגשו והתייעצו עם פסיכולוג ילדים

התערבות פסיכולוגית מתבצעת כאשר הילד מגלה סימנים של מצוקה נפשית אשר יכולים להתבטא בלחץ, הסתגרות ובידוד חברתי. כיצד אתם כהורים תוכלו לדעת האם הילד זקוק לטיפול? במדריך זה נציג את כל הפרטים והסימנים אשר יעזרו לכם לקבל החלטה.

הילד מגלה סימני מצוקה? זה הזמן לבחון אפשרות של טיפול פסיכולוגי

כהורים, אנו רוצים להעניק את הטוב ביותר בעבור הילדים ולהגן עליהם מפני הקשיים של החיים. אולם, לעיתים ההתערבות שלנו כהורים איננה מספיקה, וזאת לאחר שהילד מגלה סימני מצוקה אשר משפיעים לא רק על מצבו המשפחתי אלא גם על מצב רוחו ועל היכולת שלו להתמודד עם אותם קשיים. לא מעט הורים חוששים להעלות את הנושא אל מול הילדים, וזאת מתוך סטיגמות אודות הטיפול הפסיכולוגי או מחשבה כי מדובר באפיזודה חולפת. אולם, חשוב לזכור כי ככל שהילד מגלה סימני מצוקה: הסתגרות, חוסר תיאבון, התבודדות, אמירות שליליות לגבי החיים ועל עצמו בפרט, קושי בהתמודדות עם מסגרות חינוכיות וקשיים אישיים כמו עצבות, חרדות ופחד מדחייה – כל אלו הן נורות אזהרה. לכן, היפגשו והתייעצו עם פסיכולוג ילדים אשר יכול לסייע בעבור ניתוח מצבו של הילד ובהתאם לכך בנייה של תוכנית טיפול אשר מותאמת לילדים.

כיצד לפנות לטיפול פסיכולוגי בעבור ילדים?

ראשית כל, כהורים עליכם לקחת אחריות ולשוחח עם הילד בצורה נעימה ועדינה על מצבו. ילדים נוטים לעיתים להסתגר ולא לשתף ברגשות שלהם, ולכן חשוב לפתוח בשיח ולהבין מה הם הקשיים. נוסף לכך, חשוב לפנות לגורמי המקצוע כמו מורים או גננת אשר מטפלים בילד, וזאת בכדי לשאול האם הילד מגלה סימני מצוקה וכן בחינת תפקודו של הילד. לעיתים ילדים משוחחים דווקא עם גורמי החינוך על מצבם, ולכן דרכם ניתן בהחלט להעריך את מצבו של הילד ובהתאם לכך לפנות לטיפול ממוקד אשר נועד לסייע בהתמודדות עם הקשיים. ככל שהתערבות מצד הפסיכולוג תתבצע באופן מהיר יותר, כך ניתן יהיה לטפל באופן נקודתי כמו גם לפתור את אותן הבעיות בכדי לחזק את הביטחון והדימוי העצמי של הילד כמו גם לטפל בטראומות או חרדות אשר מלוות אותו.

טיפול פסיכולוגי לילדים – בהתאמה אישית 

טיפול פסיכולוגי לילדים יכול להתבצע באופן פרטני או כטיפול משפחתי, כמו גם טיפול קבוצתי. סוג הטיפול נקבע בהתאם לאופן הבעיה אשר בגינה פונים. לרוב, טיפול פסיכולוגי לילדים הוא טיפול ממוקד אשר נועד לסייע לילד לקבל את הכלים הטובים ביותר לצורך התמודדות עם אותה בעיה או בעיות, כל זאת בכדי לסייע כאמור לילד לקבל את המענה הנדרש באמצעות טיפול ממוקד ומקצועי. לכן, הילד מגלה סימנים של מצוקה ואתם מתלבטים מה לעשות, זה הזמן ליצור קשר עם פסיכולוג ילדים מומלץ ומקצועי.