מה זה טיפול התנהגותי? דברים שחשוב לדעת

אם אתם שואלים את עצמכם מה זה טיפול התנהגותי? את התשובה תוכלו למצוא כעת. בין אם אתם רוצים להתחיל ללמוד את התחום או שמא אתם רוצים לבדוק האם טיפול התנהגותי מתאים לכם – אתם צריכים להכיר את התחום. באופן עקרוני טיפול התנהגותי שונה מטיפולים רגילים כאשר הוא מתמקד בדפוסי ההתנהגות של המטופל.

המטרה היא להבין אילו דפוסי התנהגות מביאים איתם את כל הבעיות ולנסות לדחוק אותם עד כמה שאפשר לפינה. השאיפה היא לחזק את כל דפוסי ההתנהגות החיוביים ולנסות למחוק עד כמה שאפשר את כל דפוסי ההתנהגות הבעייתיים. אם אתם שואלים מה זה טיפול התנהגותי? אז זוהי בדיוק התשובה, אך יש עוד כמה נושאים שחשוב שתקבלו עליהם תשובות.

מהן שיטות הטיפול של טיפול התנהגותי?

כאשר אתם שואלים את עצמכם מה זה טיפול התנהגותי? אתם צריכים להבין גם מהן שיטות הטיפול הנפוצות ביותר של מטפלים לטפל במטופלים שמגיעים אליהם לטיפול מהסוג הזה. שיטת הטיפול הנפוצה ביותר היא להפגיש את המטופל באופן מבוקר עם כל הסיטואציות או המצבים שבהם הוא מגיב בצורה לא טובה. כך בעצם המטופל יוכל להיחשף לכל ההתנהגויות הבעייתיות שמביאות אותו למקומות לא טובים.

בנוסף עוד שיטת טיפול היא ליצור שיח ואמון בין המטופל למטפל, ולהביא למטופל מספר משימות שאותם הוא יצטרך לבצע בבית. המשימות הללו כמובן נועדו על מנת לחזק את כל דפוסי ההתנהגות הטובים.

האם טיפול התנהגותי הוכח כיעיל?

בהחלט כן! אם בתחילת הדרך היו לא מעט אנשים שהרימו גבה בכל מה שקשור לטיפול ההתנהגותי, כיום מדובר על אחת משיטות הטיפול היעילות ביותר. המבחן הטוב ביותר שמולו שיטת הטיפול הזאת התמודדה זהו מבחן התוצאה, וכאן ניתן להגיד כי לא מעט מטופלים מספרים על הצלחה מסחררת.

אך כמו שאתם שואלים את עצמכם מה זה טיפול התנהגותי? אתם גם צריכים להבין כי יש לא מעט מטפלים התנהגותיים שהם לא ברמה הנדרשת. לכן על מנת שתוכלו להגיע לתוצאות עליכם לבחור במטפלים התנהגותיים עם קבלות.

בתוך כמה זמן יהיה ניתן לראות תוצאות?

זוהי שאלת מיליון הדולר, אך לשאלה הזאת נכון להיום אין תשובה חד משמעית. הסיבה לכך שאין תשובה חד משמעית היא שההתקדמות משתנה בין מטופל אחד למטופל אחר, ולכן אי אפשר לתת טווח זמן הגיוני שמכיל בתוכו את כל סוגי המטופלים. אך באופן כללי ניתן להגיד כי כל עוד הטיפול מתקדם כמצופה, לא תצטרכו להמתין זמן רב עד שתוכלו לראות תוצאות ראשוניות.

לכן חשוב מאוד שתקבלו את הבחירות הנכונות – תוודאו כי טיפול מהסוג הזה הוא נכון עבורכם ושאתם בוחרים את המטפלים הנכונים שיביאו אתכם לתוצאות. אם תעשו את הבחירות הנכונות בתוך זמן קצר גם תוכלו לראות את התוצאות הרצויות.