מנהלת משק בית

כשרוב האנשים חושבים על ניהול משק בית, הם חושבים על כישורים טכניים שהם קצת גבוהים יותר ממטלות ניקיון, אבל האמת היא שניהול משק בית הוא מקצוע שכולל את ניהול כל הבית, ורוב בעלי הבתים הגדולים זקוקים לשירותי מנהלת משק בית במשרה מלאה.

מנהלת משק בית היא אשת מקצוע בכירה שמנהלת את צוות העובדים בבית. היא מקבלת הנחיות פעולה ועבודה מבעלי הבית, ומחלקת בהתאם משימות לאנשי הצוות שעובדים בבית, תחומי האחריות הכוללים שלה נוגעים להתנהלות תקינה ושוטפת של כל מטלות הבית, כולל ניהול ופיקוח על פרויקטים מיוחדים.

אבל מה היא עושה בפועל?

החובות של מנהלת משק בית משתנות מבית לבית, בהתאם לגודלו, לתדירות שבה בעלי הבית נמצאים בבית, רמת המשפחה, תדירות האירוח והתרחישים השונים. בבית גדול שמאויש על ידי משפחה גדולה, למשל, מנהלת משק הבית מפקחת ומכשירה את עובדי השירות, כולל פיקוח על עבודת קבלני השירות.

זהו מקצוע שדורש ידע טכני מעמיק בתחומי תחזוקת הבית, עבודות ניקיון, אירוח, כביסות, תכנון תפריטי ארוחות ופיקוח על מלאכת הבישול והאפייה. היא יכולה לפקח על משימות פשוטות כמו למשל האכלת הכלב, הכנת קפה בבוקר לבני הבית, או הסעת והחזרת הילדים מהמסגרות, ובמקביל לנהל את כל המשימות השוטפות והפרויקטים המיוחדים של הבית.

היא ממש, אבל ממש לא המשרתת

זהו מעמד של תפקיד מנהלי, והרעיון הוא שבני המשפחה יתקשרו עם צוות העובדים בבית דרך מנהלת משק הבית. חשוב להבין שהיא לא מנקה ובטח שלא משרתת, בדיוק כפי שהבוס במשרד הוא לא פקידת הקבלה.

בישראל אין בתים שמנוהלים בסגנון טלנובלות בריטיות

אפשר לקבל הסמכה בניהול משק בית באמצעות תכניות הכשרה מיוחדות, אבל זה נכון במיוחד לסדרות טלוויזיה בסגנון 'על אדונים ומשרתים'. בעידן של היום, ובמיוחד בישראל, מנהלת משק בית צריכה להיות אשת מקצוע שעברה כמה קורסים בבישול, שמבינה באירוח, בהיגיינה, בניקיון, בחינוך ילדים, ובתחזוקה כוללת ושוטפת של הבית.

ההכשרה הטובה ביותר שלה מתקבלת באמצעות ניסיון של עבודה בבתים גדולים, בהם היא צברה התמחות במאפיינים המקיפים, הקטנים והגדולים, של ניהול בתים. כשבוחרים את מנהלת משק הבית המתאימה, החיים בבית הופכים להיות, פשוטו כמשמעו, מאושרים.

ליצירת קשר מהירה