חמישה טיפים לארגון בריתה

אתם עומדים לתכנן את הבריתה המושלמת והמושקעת, אל תילחצו. אחרי הכול, התינוקת קטנה מדי מכדי שתדרוש מכם מסיבה של נסיכות. אז אתם חופשיים לבחור איך תציינו את האירוע (זה לא יהיה המקרה בעוד כמה שנים, אז נצלו זאת כל עוד אתם יכולים). 

הנה חמישה טיפים לארגון בריתה שתהיה מהנה ותשמח גם אתכם וגם את האורחים שלכם:

ולפני שנתחיל, נתעכב רגע על רגע הפרידה מהאורחים באירוע שלכם, ובמתנות הפרידה שתעניקו להם. יש היום אתרים רבים המציעים מזכרות לאירועים משפחתיים שונים, כולל מזכרות לבריתה. למשל: 

  • קופסת נסיכה קסומה שמתהדרת בשמלה ורודה, תכשיטים וכתר.
  • עגלת תינוק ורודה, מקסימה ממולאת בשוקולדים וסוכרות.
  • תיק סאטן בגווני וורוד וחום, מתנה מרהיבה בצורת שושנה.
  • עציץ תבלין או פרח בעטיפה מדליקה, שמדגיש שכל ילדה היא פרח.

היצע עשיר של מתנות לאירועים יאפשר לכם לבחור מזכרת לבריתה שתהיה מיוחדת לשמחה הפרטית שלכם.

טיפ 1 – לבחור את מועד האירוע 

לפני שאתם בוחרים את מועד הבריתה התייעצו עם האנשים הקרובים לכם ביותר, ובחרו בתאריך שבו הם יוכלו להגיע. הרי לא תרצי שאחותך או החברה הכי טובה שלך לא יהיו פנויות באותו יום.

כיוון שאתם לא מוגבלים לשמונת ימי המילה שמכתיבים את מועד הברית כשנולד בן, תוכלי להרשות לעצמך להתאושש מהלידה לפני שתזמיני את כולם לחגוג איתכם במסיבת הבריתה. קחו את הזמן שלכם, אין שום סיבה למהר. 

למה לא להמתין מספר שבועות כדי שהתינוקת תתחזק, אולי גם מזג האוויר יהיה חמים יותר? אבל שימו לב לא לקבוע תאריך שיחול בדיוק לאחר שהתינוקת תקבל חיסון (בדרך כלל בגיל חודשיים). 

טיפ 2 – לבחור את שעת האירוע לפי שעת השינה של התינוקת

זה אולי נשמע לכם מובן מאליו, אבל השעות הנוחות ביותר למבוגרים להתרועע הן לא תמיד השעות הטובות ביותר לתינוקות. אחרי הכול את בוודאי מעדיפה שהתינוקת תישן בעגלה כדי שתוכלי להיפגש ולפטפט עם האורחים שלך, במקום להעביר את זמן המסיבה בהאכלה ובהחלפת חיתולים. 

לכן, עדיף לערוך את המסיבה בשעות היום ואם אפשר בשעה שבה רוב האנשים כבר מסיימים את יום העבודה, ולא יצטרכו לקחת יום חופש מיוחד כדי להשתתף בבריתה שלכם.

כדאי גם לוודא שמסיבת הבריתה שלכם תהיה קצרה, לכול היותר שעתיים. אחרי הכול את אחרי לידה וזקוקה בעצמך למנוחה ולרוגע, וגם התינוקת שנמה כרגע בעגלה, או טו טו תתעורר ותדרוש את שלה. אז קחי בחשבון את משך המסיבה כשאת מתכננת אותה. תוכלי להודיע על כך גם לאורחים בהזמנה שתשלחי להם, ולאפשר להם להתארגן בהתאם.

טיפ 3 – לקבוע את התקציב ואת רשימת האורחים

קודם כל קבעו את תקציב הבריתה. כעת תוכלו ליצור את רשימת האורחים שתאפשר לכם לעמוד בגבולות התקציב שקבעתם. אמנם אתם מצפים לקבל מתנות מהאורחים, פעמים רבות בצורת המחאות, אבל אל תסמכו על כך שהמתנות יכסו את כל ההוצאות. זכרו: ככול שמספר האורחים יהיה גדול יותר, כך גם הוצאות יגדלו.

טיפ 4 – לבחור את מקום האירוע

כשברור לכם, מתי בערך תרצו לקיים את הבריתה ומהו התקציב העומד לרשותכם, תוכלו להתחיל לבחון אולמות או גני אירועים שיתאימו למסיבת הבריתה שלכם. בהזדמנות זו תוכלו לבדוק אם האולם מספק לכם גם קייטרינג, צלם מקצועי, מוסיקה וכדומה, או שיהיה עליכם להזמין ספקים אלה בנפרד. בכול מקרה, אל תשכחו שקבעתם תקציב ואתם רוצים לעמוד בו.

טיפ 5 – לתכנן את התפריט

תכננו תפריט שיוכל להתמודד עם טעמו של כל אורח שיגיע לאירוע שלכם. אם יש ביניהם צמחונים, טבעוניים, אנשים עם אלרגיות שונות (כמו אלה שלא אוכלים מזונות עם גלוטן), כדאי לדעת על כך מראש, ולתכנן ארוחה שתספק גם את הצרכים שלהם. או לחילופין, להכין עבורם מנות נפרדות. קחו בחשבון שאנשים בדרך כלל זוכרים את האירוע בזכות המזון והמשאות שהוגשו בו, אז התייחסו לתכנון התפריט בכובד ראש.

זה גם הזמן לבחור בסגנון הגשת האוכל. למשל, האם אתם מעדיפים להציב מספר דוכני מזון שיאפשרו לאורחים לעבור ביניהם ולטעום מהטעמים השונים, או דווקא ארוחה שלמה סביב שולחנות? הבחירה שלכם תלויה גם במזג האוויר הצפוי בזמן הבריתה. למשל, אם האירוע שלכם אמור להיערך בגן אירועים בעונה חמה, דוכני מזון בגן ירוק ומוצל הם בחירה נהדרת.